Les alt for bare 10 kr!

Når kunsten krasjar med bygda

Har kunstverket i Kvam stadfesta bygdefolk sine fordommar mot samtidskunsten? Eller er det årsaken til at det no blir felles busstur frå bygda til Høstutstillingen i Oslo?

Publisert 10. juli 2019

Ein stokk, ein stein og ein møkkaspreiar. 

Det var det som møtte innbyggarane i Kvam, ei lita bygd i Gudbrandsdalen, ein haustdag for snart to år sidan. Historia om dette kunstverket, som vart utsett for hærverk og til slutt demontert, har gått landet rundt gjennom ulike media. Kva var det med denne kunsten som gjorde reaksjonane til folk i Kvam så sterke?

– Det kjentest som eit hån mot bygda, fortel Kjell Olav Bjørke, som driv gartneriet på Kvam. 

– Det vi fekk var ikkje kunst, men ein oppsamlingsplass for skrot. For mange av oss kjentest det som ein provokasjon, gjort med overlegg.

Ikkje hån

Joar Nango, den eine av kunstnarane bak verket, seier at det aldri var tale om å håne bygda Kvam.

– Nei, tvert i mot! Tanken har vore å hente inn materiale som høyrer til i Kvam, heller enn å kjøpe frå ein annan stad. Så det er jo ein ode til kulturen for sjølvberging som finst her. Det er noko veldig kvamsk over denne måten å jobbe på.

Nango har ein annan teori om kvifor mange i bygda reagerte som dei gjorde.

– Folk har gjerne litt forutinntatte forventningar til kva kunst er. Ein ser føre seg ein skulptur, eit monument – noko på sokkel, som pyntar opp. Men vi ville gje folk noko som krevde litt meir, som kunne røske litt opp i folk sine forventningar.

LES OGSÅ: Denne mjølkebonden har kome tett på Picasso, Munch og Hirst

ANNONSE

Logg inn for å lese videre

eller

Ikke abonnent?

Nå kan du lese Vårt Land digitalt i 10 uker for 10 kr*

10 uker - 10 kr

*Abonnementet er løpende og kan sies opp når som helst. Etter prøveperioden fornyes det automatisk til rabattert pris kr 199 per måned.

Les også